Δύο χρόνια http://www.istorikathemata.com/

Δύο χρόνια http://www.istorikathemata.com/
Ως τώρα δεν έχω απευθυνθεί στους αναγνώστες μου και φίλους μου ποτέ σε πρώτο πρόσωπο καθώς είχα επιλέξει να αφήσω τα άρθρα μου να μιλούν. Μετά από δύο χρόνια σιωπής, είναι καιρός να σας πω δυο λόγια και σε πρώτο πρόσωπο. To www.istorikathemata.com ξεκίνησε το 2009 ως ένας ουσιαστικά ανύπαρκτος πειραματικός θεματοφύλακας κειμένων με σύντομα θέματα Ιστορίας που είχα γράψει στο παρελθόν είτε κατά παραγγελία είτε γιατί άρεσαν σε εμένα, αλλά δεν είχαν ποτέ δημοσιευτεί. Αρχικώς, δεν πίστεψα ότι το μπλογκ αυτό θα μπορούσε να εξελιχθεί σε κάτι περισσότερο και αυτό γιατί δεν γνώριζα τη δύναμη του διαδικτύου και επιπλέον γιατί θεωρούσα (ορθά) ότι το παραδοσιακό αναγνωστικό κοινό της Ιστορίας προτιμάει το χαρτί, είτε λόγω ηλικίας είτε λόγω νοοτροπίας. Σύντομα όμως κατάλαβα πως με λίγη προσπάθεια το εν λόγω ιστολόγιο θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ένα μέσο προσωπικής έκφρασης, σε ένα προσωπικό ιστολόγιο ιστοριογραφικών αναζητήσεων και κατάθεσης όσων δεν δημοσιεύονται σε εφημερίδες και περιοδικά επειδή βρίσκονται σε δυσαρμονία με την ακροαριστερή πνευματική λέπρα που έχει μαράνει τα πάντα στον χώρο του Πνεύματος στην Ελλάδα.
Τον Ιούνιο του 2009 τα "Κυπριακά Νοεμβριανά" του 1931 ήταν το πρώτο κείμενο που έγραψα αποκλειστικά για το μπλογκ χωρίς να μου το έχουν παραγγείλει η να σκοπεύω να το δημοσιεύσω αλλού. Μέχρι σήμερα έχω γράψει τουλάχιστον 130 πρωτότυπα άρθρα για θέματα που είτε είχα διαβάσει στο παρελθόν είτε τα θεώρησα επίκαιρα, είτε με απασχολούσαν όταν τα έγραφα σε πραγματικό χρόνο. Έτσι το μπλογκ αυτό σιγά-σιγά εξελίχθηκε σε κάτι σαν προσωπικό εργαστήρι, το οποίο με έχει βάλει σε μια αδιάκοπη εκπαιδευτική (και δημιουργική πιστεύω) διαδικασία από την οποία έχω αποκομίσει γνώσεις και εμπειρία, αλλά κυρίως ευχαρίστηση (με ικανοποιεί αφάνταστα όταν μαθαίνω καινούργια πράγματα).

Βέβαια για να πάρει την τελική του μορφή το ιστολόγιο όπως είναι σήμερα, ο δρόμος ήταν μακρύς. Για να είμαι ειλικρινής στα μισά αυτής της διαδρομής...κουράστηκα, γιατί το εγχείρημα απαιτούσε αρκετό από τον (ανύπαρκτο) ελεύθερο χρόνο μου, πολλές ώρες μπροστά στον υπολογιστή προσπαθώντας να μάθω τα μυστικά του blogging, τα αποτελέσματα (μετρήσιμα σε επισκεψιμότητα) τα θεωρούσα από πενιχρά έως ανύπαρκτα (το ιστολόγιο επισκέπτονταν αρχικά περίπου 50 άτομα), ενώ ήδη από τον Ιανουάριο του 2010 η οικονομική κρίση δεν με άφησε ανεπηρέαστο τόσο οικονομικά (η αγορά αυτοκινήτου στην οποία εργαζόμουν, καταρακώθηκε) όσο και ψυχολογικά. Συχνά ένιωθα ότι περπατούσα σε μια έρημο χωρίς πυξίδα και κυρίως χωρίς...νερό. Κοντά σε αυτά παντρεύτηκα και απέκτησα και την πανέμορφη κόρη μου, την Τελέσιλλα. Όπως καταλαβαίνεται οι δυσκολίες δεν ήταν λίγες και ο ελεύθερος χρόνος μου περιορίστηκε δραστικά, ενώ έμπαινε συνεχώς και πιεστικά το ερώτημα αν η όλη αυτή δραστηριότητα όφειλε να συνεχιστεί καθώς νέες πιεστικές ανάγκες στην ζωή μου είχαν προκύψει.

Συνέχισα όμως με πείσμα καθώς η όλη διαδικασία μου άρεσε όλο και περισσότερο. Πιό πολύ από όλα μου άρεσε η άμεση επαφή με το αναγνωστικό κοινό, αλλά και η αμεσότητα της δημοσίευσης. Γνωρίστηκα επίσης με κάποιους bloggers που με στήριξαν  και με βοήθησαν απλόχερα, με απλότητα και γενναιοδωρία (γνωρίσματα υγιών προσωπικοτήτων πρέπει να πω, επειδή πολλά ακούγονται για τους bloggers) και κυρίως χωρίς ποτέ να χρειαστεί να τους το ζητήσω η να τους ευχαριστήσω για αυτό. Μείωσα όμως κατακόρυφα τα άρθρα που έγραφα (αρχικά έγραφα δύο ή και τρία άρθρα την εβδομάδα, τώρα γράφω ένα το δεκαπενθήμερο η και λιγότερο) καθώς ήταν ανθρωπίνως αδύνατο να συνεχίσω στους αρχικούς ρυθμούς, ενώ αποφάσισα και έφτιαξα μετά από σκληρή δουλειά 2 μηνών μια ευάριθμη ομάδα άρθρων σαν απόθεμα ώστε αν παραστεί ανάγκη να μην γράψω για δυο μήνες η ροή του ιστολογίου να παραμείνει κατά το δυνατόν σταθερή. Στις αρχές του δεύτερου χρόνου άρχισα να ανταμείβομαι για την επιμονή μου. Λάμβανα αρκετά μηνύματα από αναγνώστες που με προέτρεπαν να συνεχίσω, η επισκεψιμότητα ανέβαινε ραγδαία, ενώ η ποιότητα των άρθρων μου είχε προσελκύσει το ενδιαφέρον πολλών αναγνωστών, επιστημόνων και μη.

Τα άρθρα μου

Τα θέματα των άρθρων που έγραψα για τα "ιστορικά θέματα" διαπραγματεύονται πτυχές της Ελληνικής Ιστορίας κυρίως, που είτε δεν είναι ιδιαίτερα γνωστές στο ευρύ κοινό λόγω της αριστερόστροφης πανεπιστημιακής κάστας που κάνει κουμάντο στα εκδοτικά δρώμενα αλλά και στην πρωτογενή έρευνα, είτε είναι γνωστές αλλά προσπαθώ να αναδείξω κάποια νέα σημεία τους, ενώ πολλά άλλα είναι και εγκυκλοπαιδικού χαρακτήρα. Δεν αρνούμαι ότι ως ένα σημείο φαίνεται πως η επιλογή των άρθρων είναι μονομερής και επιλεκτική, δηλαδή πολλά άρθρα κατά του Βενιζελισμού κτλ. Αυτό είναι γεγονός, και ως ένα σημείο το θεωρώ και αδυναμία του ιστολογίου, καθώς ίσως  δημιουργεί μερικές φορές την αίσθηση ότι είναι "κολλημένο", στρατευμένο και αμυντορικό.  Έχει όμως και το θετικό στοιχείο ότι εμπλουτίζει τις θεμελιακές Ιστορικές γνώσεις που έχει ο μέσος αναγνώστης, δημιουργώντας μια πληρέστερη Ιστορική εμπειρία και αίσθηση. Αυτή είναι και μια από τις βασικότερες επιδιώξεις της προσπάθειας μου: να αρθρώσω σύγχρονο Ιστορικό λόγο που να είναι εναλλακτικός, πρωτότυπος αλλά και έγκυρος ταυτόχρονα. Σίγουρα ο στόχος είναι φιλόδοξος και δύσκολος, αλλά αν ήταν εύκολος δεν θα ήταν και στόχος

Από τον Νοέμβριο του 2009 οι ανανεώσεις του ιστολογίου έγιναν καθημερινές, περιλαμβάνοντας και αναδημοσιεύσεις από άλλα μπλογκς. Όσο και αν φαίνεται εύκολο να αναδημοσιεύεις, μπορώ να πω πως ίσως είναι και δυσκολότερο από το να γράφεις ο ίδιος, αν βέβαια σέβεσαι το αναγνωστικό σου κοινό. Η δυσκολία έγκειται στο ότι η πλειοψηφία των κειμένων με Ιστορικό περιεχόμενο που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δεν πληρούν τις πλέον στοιχειώδεις προϋποθέσεις ποιότητας. Πολλά εξ αυτών δεν αναφέρουν πηγές, είναι υπεραπλουστευτικά, κακογραμμένα με στριφνό καταγγελτικό (υβριστικό πολλές φορές) ύφος, άλλα είναι εξόφθαλμα προκατειλημμένα και εξυπηρετούν σκοπιμότητες,ή άλλα απλώς λένε ανακρίβειες και ψέμματα. Βασική προϋπόθεση για να αναδημοσιεύσω κάτι είναι να το ξέρω εγώ ο ίδιος, ή να πειστώ 100% ότι οι πηγές των πληροφοριών που περιέχονται είναι αξιόπιστες. Οι γελοιογραφίες έχουν ως σκοπό να χαλαρώσω λίγο το βαρύ ύφος που "βγάζει" προς τα έξω το μπλογκ και που για πολλούς φίλους μου, είναι πομπώδες και απωθητικό.

Κάποιες φορές πειραματιζόμουν ως εξής: έγραφα έναν πυρήνα αφήγησης για ένα θέμα και μετά το εμπλούτιζα με πληροφορίες που έβρισκα από τα σχετικά άρθρα που υπήρχαν στο διαδίκτυο. Κάποιες φορές το αποτέλεσμα ήταν καλό, κάποιες άλλες όχι, πάντοτε όμως το "μοντάρισμα" ήταν διασκεδαστικό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της "τεχνικής" αυτής ήταν ότι τα άρθρα δεν ήταν γραμμένα με το ίδιο γλωσσικό ύφος, με το τελικό αποτέλεσμα μερικές φορές να μοιάζει με πύργος της "Βαβέλ". Φυσικά το ομογενοποιούσα κάτι όμως που πολλές φορές ήταν κοπιαστικό και ιδιαίτερα χρονοβόρο και το βαριόμουν. Πάντως αυτό που κατάλαβα πολύ γρήγορα είναι πως οι χρήστες του διαδικτύου δεν διαβάζουν μεγάλα κείμενα και πολύπλοκες αναλύσεις, ενώ πολύ σημαντικός παράγοντας για να διαβαστεί ένα κείμενο είναι πόσο πετυχημένος (εμπορικός) είναι ο τίτλος του.

Σταχυολογώντας κάποια από τα καλύτερα κείμενα μου τα οποία έκαναν πολλές αναγνώσεις αλλά και εγώ διασκέδασα ιδιαίτερα όταν τα έγραφα,  ήταν για την αποφασιστική συμβολή του Ελληνικού ναυτικού στον ανεφοδιασμό της Κρητικής Επανάστασης, ενώ προσπάθησα ιδιαίτερα για την υπεράσπιση  της μνήμης των έξι πατριωτών πολιτικών που δολοφονήθηκαν στο Γουδί, προσπάθησα να αναδείξω το αδιέξοδο της Βενιζελικής πολιτικής κατά την Μικρασιατική εκστρατεία, όπως και την Βενιζελική χρεοκοπία του 1932 που πολλοί δεν γνώριζαν. Έγραψα για τον Ιερό Λόχο του Β΄Παγκοσμίου πολέμου που απελευθέρωσε τα νησιά του Αιγαίου, για το σχέδιο του ΚΚΕ να καταλάβει την εξουσία ήδη από το καλοκαίρι του 1944, για την πολύ σημαντική Γιουγκοσλαβική επέμβαση στον ελληνικό Εμφύλιο που αναδείχθηκε πρόσφατα από νέα στοιχεία, για τους αγώνες της ΕΟΚΑ και την αρχηγία του Γρίβα, για τον Α.Σ.Π.Ι.Δ.Α. όπως και για το άγνωστο στον πολύ κόσμο, κίνημα του Βασιλιά Κωνσταντίνου κατά της Χούντας στις 13 Δεκεμβρίου 1967. Για την μεταπολίτευση ασχολήθηκα εκτεταμένα με την καταστροφική οικονομική πολιτική του ΠΑΣΟΚ την ολέθρια οκταετία του 1981-1989.

Οι Θέσεις μας για την Ιστορία

Η βασική μου θέση αναφορικά με την φιλοσοφία της Ιστορίας είναι ενάντια στον ιστορικό υλισμό και τον μεταμοντερνισμό. Ο ιστορικός υλισμός περιχαρακώνει σε ένα στενό οικονομοτεχνικό πλαίσιο την ανθρώπινη ζωή και εξέλιξη, αποκλείει άλλες πτυχές της ανθρώπινης ζωής που αποτελούσαν βασικά κλειδιά για την κατανόηση του παρελθόντος (έθνος, θρησκεία, γεωγραφία, φυλή, κλίμα, μεγάλες προσωπικότητες, ιδεολογίες κτλ), ενώ πολλές φορές ακόμη και τα οικονομολογικά υλιστικά συμπεράσματα του είναι λανθασμένα, καθώς προσπαθούν να δικαιώσουν προειλημμένες θέσεις.

Ο μεταμοντερνισμός στην Ιστορική επιστήμη είναι μέρος της εκδίκησης των Αρχαίων σοφιστών σε όλα τα επίπεδα της σύγχρονης επιστήμης. Ο μεταμοντερνισμός το μόνο που κάνει είναι να αμφισβητεί (ομολογουμένως επιτυχημένα) και να καταστρέφει κάθε προσπάθεια δημιουργικής έρευνας και ανάπλασης του παρελθόντος. Τελικώς όμως αδυνατεί να καταγράψει κάποια συγκεκριμένη θέση, αφού ο σχετικισμός του ακριβώς υποστηρίζει ότι δεν υπάρχουν σταθερές θέσεις παρά ακατάσχετοι υποκειμενισμοί. Όπως λέει ένας μεγάλος Ιστορικός "ο ιστοριογραφικός μεταμοντερνισμός είναι μια αίθουσα με καθρέφτες που ο ένας αντανακλά τον άλλον".

Η  θέση μου  είναι υπέρ μιας αφήγησης και εξήγησης της Ιστορίας με την χρησιμοποίηση όλων των βοηθητικών επιστημών (κοινωνιολογία, εθνολογία, ανθρωπολογία, δημογραφία, συστηματική έρευνα στα κρατικά Αρχεία κτλ), που δεν υποτάσσεται όμως σε καλούπια και προκατειλημένες θέσεις. Η Ιστορική αφήγηση μπορεί να είναι αντικειμενική και να προσφέρει μια ικανοποιητική προσέγγιση στην Αλήθεια και αυτό γιατί αν ίσχυε η θεωρία του μεταμοντερνισμού τελικά κάθε Ιστορικό τεκμήριο φαντάζει και αυτό ψεύτικο. Αναμφίβολα όπως είναι φανερό, οι θέσεις μου είναι ενάντια στην Ιστοριογραφία του Διαφωτισμού, στις κατηγοριοποιήσεις του, στις ταξινομήσεις του και στην δομική σκλαβιά της θεωρίας του.  

Τα τεχνικά προβλήματα

Πάντα έχω τεχνικά προβλήματα. Από τότε που έχω ασχοληθεί συστηματικά με το "ιστορικά θέματα" αντιμετωπίζω τεχνικά προβλήματα, άλλα σοβαρά, άλλα όχι. Η μεγαλύτερη "καταστροφή" που έπαθα ήταν όταν άλλαξα template χρησιμοποιώντας το σημερινό. Για όσους θυμούνται την παλιά μορφή του μπλογκ, στην δεξιά στήλη χαμηλά είχα μια σειρά από Ιστορικά βιβλία που πρότεινα και τα οποία συνόδευα με μια σύντομη περιγραφή. Τις μικρές, και επιτρέψτε μου, πολύ εύστοχες και γλαφυρές αυτές περιγραφές τις είχαν γράψει σε ελάχιστο χρόνο σε μια ξεχωριστή δημιουργική στιγμή προσωπικής έμπνευσης και καθαρής σκέψης. Μπορεί να μην τις πολυδιάβαζαν αλλά ήμουν πάντοτε περήφανος για το κομμάτι αυτό, αλλά όταν άλλαξα template χάθηκε χωρίς να το έχω "σώσει" κάπου. Όταν διαπίστωσα πως η ζημιά ήταν ανεπανόρθωτη, ένιωσα ένα πολύ έντονα δυσάρεστο συναίσθημα απώλειας, αδικαιολόγητο βέβαια σε τέτοιο βαθμό. Προσπάθησα δύο φορές να τα ξαναγράψω με τον ίδιο ακριβώς τρόπο (κάτι σαν αυτόματη γραφή φανταστείτε), αλλά κάθε φορά το αποτέλεσμα το έβρισκα πενιχρό και το διέγραφα.

Πάντα αντιμετώπιζα τεχνικά προβλήματα. Π.χ. όσο και αν προσπάθησα ποτέ δεν κατάφερα να κάνω να δουλέψει το αναθεματισμενο το jquerry (για όσους δεν ξέρουν, είναι αυτό που εναλλάσσει κείμενα με φωτογραφίες και το έχουν όλα τα μεγάλα portals και blogs) . Στην θέση του έχω τοποθετήσει μια σκέτη φωτογραφία που την εναλλάσσω κατά καιρούς. Μιας και το θυμήθηκα, κατηγορήθηκα από άλλο μπλογκ γιατί λέει χρησιμοποιώ την προεκλογική αφίσα του Βενιζέλου στις εκλογές του 1920, ενώ είμαι "αντιβενιζελικός" (κατά τον κατηγορούντα πάντα). Με την περιχαρακωμένη λογική αυτή τα φιλοβενιζελικά μπλογκς και βιβλία χρησιμοποιούν μόνο φωτογραφίες του Βενιζέλου, ενώ τα αντιβενιζελικά το αντίθετο. Χρειάζεται να απαντήσω;   

Ακόμη και τώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχω προβλήματα. Για έναν περίεργο λόγο στον σελιδοδείκτη κάτω δεν μπορείς να πλοηγηθείς στις αναρτήσεις που είναι παλαιότερες του ενός χρόνου. Δεν μπορώ να το φτιάξω με τίποτε ενώ δεν καταλαβαίνω γιατί δεν λειτουργεί. Για να μειώσω το πρόβλημα έπιασα και γέμισα με ετικέτες τα παλαιά κείμενα, έτσι ώστε όσοι θέλουν να μπορούν να πλοηγηθούν σε αυτά με αυτόν τον, ομολογουμένως λίγο ανορθόδοξο, τρόπο. Παραμένει πάντως πρόβλημα και μάλιστα σοβαρό.

Η ομάδα σύνταξης 


Η ομάδα σύνταξης δεν είναι ακριβώς ομάδα, καθώς, εκτός από εμένα, περιλαμβάνει μόνο την γυναίκα μου, η οποία περιέργως πιστεύει στο όλο εγχείρημα, με στηρίζει, διορθώνει τα σημαντικότερα άρθρα που γράφω και την ευχαριστώ για την υπομονή της και την πολύτιμη συμπαράσταση της. Ταυτόχρονα συζητώ μαζί της τα πιθανά θέματα που θα γράψω και με βοηθάει αποφασιστικά στην επιλογή τους, προστατεύοντας με από χοντρά λάθη.  Είναι γεγονός πως χωρίς την αμέριστη συμπαράσταση της, το πιθανότερο είναι ότι θα είχα σταματήσει. Γενικώς είναι ένα πολύ ψύχραιμο και ορθολογικό άτομο και έτσι μου ασκεί μια ευεργετική επίδραση ελαττώνοντας τον υπερβολικό μου ενθουσιασμό αλλά και την επιπολαιότητα μου που συχνά στο παρελθόν στην ζωή μου με οδήγησαν σε σημαντικά σφάλματα.

Το σίγουρο είναι ότι πολύ σύντομα η ομάδα μας θα εμπλουτιστεί με νέους αξιόλογους "φιλίστωρες". Ήδη έχει γίνει μια καλή αρχή με τον "Κίμωνα τον Αθηναίο" που μου έχει υποσχεθεί ότι θα επανέλθει με νέο άρθρο του, και πολύ σύντομα ίσως ενταχθεί στην ομάδα μια διακεκριμένη επιστήμων σε θέματα Βυζαντινής Ιστορίας με την οποία έχουμε έρθει σε επαφή. Γίνεται προσπάθεια για να ενταχθεί στην ομάδα ένας αναγνώστης του μπλογκ, σπεσιαλίστας σε στρατιωτικά θέματα (Β΄παγκόσμιος πόλεμος, Βιετνάμ κτλ) που διαθέτει πλούσια ξενόγλωσση βιβλιογραφία, αλλά συνεχώς μας.....ξεγλιστράει. Δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα να δοθεί κάποιο οικονομικό κίνητρο (το μπλογκ αυτό μόνο μου στοιχίζει), οπότε οι επικλήσεις μας - παρακάλια και οι μεγαλοστομίες μας για ανιοδιοτελή συνεισφορά στην επιστήμη κτλ  βρίσκουν μικρή ανταπόκριση σε αυτόν, για την ώρα. Αν διαβάζει τις γραμμές αυτές, που τις διαβάζει σίγουρα, του λέω: Κώστα έλα κοντά μου να γράψουμε Ιστορία!!!

Οι παραστάτες

Χωρίς καμία αμφιβολία η (μικρή) μας επισκεψιμότητα έχει χτιστεί από τις αναδημοσιεύσεις των κειμένων μου σε άλλα ιστολόγια. Θα έλεγα χωρίς δόση υπερβολής ότι κάποια σημαντικά ιστολόγια με έχουν εμπιστευτεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην μιλάμε μόνο για παραστάτες αλλά για χορηγούς. Σε αυτήν την κατηγορία -των χορηγών- θα τοποθετούσα τα ιστολόγια dexiextrem.blogspot.com, skeftomasteellhnika.blogspot.com και http://citypress-gr.blogspot.com/, http://ideopigi.blogspot.com/Τα τέσσερα αυτά ιστολόγια έχουν αναδημοσιεύσει σχεδόν το 100% των κειμένων που τους έστειλα (ακόμη και τα μπινελίκια που έγραψα όταν έριξαν κατηγορία τον Ηρακλή μας), χωρίς καμία προσυνεννόηση ή παρότρυνση από εμένα, ενώ είναι χαρακτηριστικό πως με τους διαχειριστές του citypress δεν έχω μιλήσει ποτέ. Τους ευχαριστώ σήμερα δημοσίως. Από εκεί και πέρα μεγάλη βοήθεια για την διάδοση μας, έχουν προσφέρει πάρα πολλά ιστολόγια αλλά θα ήθελα να αναφέρω ξεχωριστά τα www.olympia.gr, (δεν το αναφέρω πρώτο τυχαία, ευχαριστώ πολύ την ολυμπιάδα)  http://www.greekalert.com/, http://hellenicrevenge.blogspot.com/,    esxatianasxesi.blogspot.com,  http://zeidoron.blogspot.com/    http://gianniotis.blogspot.com/   http://koukfamily.blogspot.com/http://efenpress.blogspot.com/,    http://filologos10.wordpress.com/, http://radar-gr.blogspot.com/, http://greeknation.blogspot.com/, http://paspartoy.blogspot.com/, http://ksipnistere.blogspot.com/, http://kostasxan.blogspot.com/, http://kafeneio-gr.blogspot.com/, http://www.epirus-ellas.gr/, http://pikri-sokolata.blogspot.com/, http://kontiloforos.blogspot.com/, http://www.infognomonpolitics.blogspot.com/, http://zahari1.blogspot.com/, http://archaeopteryxgr.blogspot.com/, exomatiakaivlepo.blogspot.com , http://www.arxaiaithomi.gr/, http://www.antinews.gr, http://tvxs.gr/, http://www.romioi.com, http://www.i-diadromi.com, http://filotimia.blogspot.com/, http://www.elzoni.gr/, http://mesologgibee.blogspot.com/  που είχαν την ευγένεια να φιλοξενήσουν στις στήλες τους κείμενα μου για αρκετές φορές χωρίς, επαναλαμβάνω πάλι, καμία προσυνενόηση, διαδίδοντας τις ιδέες και τις απόψεις μου.

Τα έγκυρα ιστολόγια http://akritas-history-of-makedonia.blogspot.com/, http://logioshermes.blogspot.com/, http://www.24grammata.com/ http://lalei-kairia.blogspot.com, http://igaiolos.blogspot.com/, http://astypalaia.wordpress.com/, http://echedoros.blogspot.com/, http://www.pheidias.gr/, http://istorikesphotografies.blogspot.com/, http://redskywarning.blogspot.com/ , http://argolikivivliothiki.gr, http://sitalkisking.blogspot.com, http://arkoleon.blogspot.com/, αποτελούν βασικούς προμηθευτές ύλης για το ιστολόγιο μου χωρίς την οποία το τελικό αποτέλεσμα του "ιστορικάθέματα" θα ήταν απελπιστικά φτωχό. Ουσιαστικά με τα ιστολόγια αυτά είμαστε κάτι σαν συνεργάτες αφού συχνά επίσης αναδημοσιεύουν κείμενα μου, ενώ έχω ανταλλάξει απόψεις με τους διαχειριστές τους αρκετές φορές.

Τα Σχόλια

Το πολύ θετικό είναι πως όλα τα ιστολόγια που επέλεξαν να αναδημοσιεύσουν άρθρα μου, ποικίλουν σε πολιτική τοποθέτηση και θεματολογία, άρα οι απόψεις μου απηχούν ένα ευρύ κοινωνικό και πολιτικό φάσμα και προβληματίζουν διαφορετικών κατηγοριών ανθρώπους. Από την μεριά μας θα θέλαμε να πούμε ένα πολύ μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους bloggers για την ως τώρα στήριξη, αλλά και σε όλους εσάς για την προτίμηση και την φιλική συμμετοχή σας στους σχολιασμούς που αποτελούν "καύσιμο" για κάθε blogger.

Στις στήλες του σχολιασμού έχουν γραφτεί κατά καιρούς πολύ ενδιαφέρουσες ιστοριογραφικές απόψεις, οπτικές γεγονότων που δεν είχα σκεφτεί, ακόμα και έντονες συζητήσεις που κάποιες φορές ήταν και εκτός αποδεκτών ορίων. Γενικώς η πολιτική μου σχετικά με τα σχόλια υπήρξε υπερβολικά ελαστική και αυτό γιατί θεωρώ το διαδίκτυο ένα μη συμβατικό τρόπο έκφρασης που οφείλει να επιτρέπει και τις ακραίες μορφές της. Το πόσο ακραίες, εναπόκειται σε εμένα να το κρίνω. Έχω δεχθεί κριτική για αυτό, αλλά δεν σκοπεύω να το αλλάξω σε καμία περίπτωση (εκτός αν είναι αναγκαστικό από τον νέο νόμο για τα μπλογκς, πράγμα απίθανο).  

Χαιρετίσματα σε όλους σας, να είστε καλά -Συνεχίζουμε.....


"Φιλίστωρ" -Γιάννα Λ.

Σχόλια

"Encompass worlds but do not try to encompass me..."

Walt Whitmann

Όλα τα θέματα του ιστολογίου

Εμφάνιση περισσότερων