Οι θέσεις του ιστολογίου "www.istorikathemata.com" για την σειρά του ΣΚΑΙ με θέμα την επανάσταση του 1821

Από την στιγμή που είμαστε ένα ιστολόγιο που ασχολείται με την Ιστορία, θεωρούμε πως οφείλουμε να τοποθετηθούμε για την σειρά του ΣΚΑΙ με θέμα την επανάσταση του 1821 αν και έχει προβληθεί μόνο ένα επεισόδιο και είναι ακόμη νωρίς να βγάλουμε τελικά συμπεράσματα.

Κατ΄ αρχάς οφείλω να πω πως η εκπομπή με καλύπτει αισθητικά. Αναμφίβολα έλειπε μια μεγάλη παραγωγή για την επανάσταση του 1821, ένα γεγονός τόσο κομβικό που αποτέλεσε την έναρξη του σύγχρονου βίου της Ελλάδος.

Το δεύτερο που μου άρεσε είναι ότι επιτέλους τοποθετεί στην επικαιρότητα το Ιστορικό γεγονός της επανάστασης, αλλά και την Ιστορία γενικότερα, καθώς πιστεύω πως είναι απαράδεκτο να απουσιάζει ο προβληματισμός από μια σύγχρονη κοινωνία  για το παρελθόν της. Επίσης αποτελεί σημαντικό εφόδιο ότι ως σύμβουλοι επιλέχθηκαν καταξιωμένοι Ιστορικοί, ενώ πολύ ενδιαφέρουσα θα είναι και η οπτική των Τούρκων για τα γεγονότα, η οποία γενικά (κακώς) απουσιάζει από την θεώρηση μας και δεν πρέπει να την αντιμετωπίζουμε φοβικά η αμυντικά. Αντιθέτως οφείλουμε να την αξιοποιήσουμε για να αυξήσουμε τις γνώσεις μας για τα γεγονότα αυτά.

Αυτό το οποίο με εξέπληξε (δεν μπορώ να πω θετικά) είναι η ΑΠΟΘΕΩΤΙΚΉ παρουσίαση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η αφήγηση μάλιστα έφτασε στο σημείο να μιλάει για μια Αυτοκρατορία που λειτουργούσε ικανοποιητικά, για δημόσια έργα!! που τελέστηκαν τους 2 πρώτους αιώνες (ποιά; πού; πότε;), για ανάπτυξη πόλεων (προφανώς πληθυσμιακή), για ομαλή συμβίωση Χριστιανών -Μουσουλμάνων επειδή είχαν κοινά νεκροταφεία, για ελευθερία των Ελλήνων στην Παιδεία και στην Θρησκεία κτλ, ενώ η φυγή των Ελλήνων στα βουνά (Τρίπολη, Κοζάνη κτλ) για την αποφυγή της Τουρκικής αυθαιρεσίας βαπτίζεται ως μια απλή "απόπειρα φοροαπαλλαγής". Αν ήταν όμως μόνο αυτό γιατί δεν είχε γίνει νωρίτερα στο Βυζάντιο όπου, σύμφωνα με την αφήγηση, η φορολογία ήταν εξίσου σκληρή; 


Αυτή η υπόθεση εργασίας είναι ενδιαφέρουσα αλλά αφήνει εκτός πολλά σημεία μεγάλης σημασίας που ανατρέπουν άρδην την εξιδανίκευση μιας άκρως Θεοκρατικής Σκοταδιστικής Αυτοκρατορίας. Πρώτα απ΄ όλα δεν υπάρχει καμία αναφορά στο παιδομάζωμα, ένα σημαντικό θεσμό μαζικού εξισλαμισμού, που στους δύο πρώτους αιώνες οδήγησε σχεδόν 300.000 χριστιανόπουλα να πυκνώσουν τις τάξεις των Γεννιτσαρικών ταγμάτων.

Αμέσως μετά η αφήγηση της εκπομπής δεν κάνει καμία νύξη στην βαρύτατη φορολογία (κεφαλικό φόρο) που πλήρωναν αποκλειστικά όλοι οι μη μουσουλμάνοι στην Αυτοκρατορία. Η φορολογία αυτή συμπληρωνόταν από άλλους φόρους (δεκάτη, φόροι στα νησία υπέρ του Οθωμανικού στόλου), οι οποίοι έριχναν το βιωτικό επίπεδο των Χριστιανών σε επίπεδα επιβίωσης με το ζόρι. Με τι πόρους και σε τι χρόνους λοιπόν θα έχτιζαν οι χριστιανοί σχολεία και εκκλησίες που είχαν (δήθεν) κάθε δικαίωμα;

Το άλλο πολύ σημαντικό που δεν περιλαμβάνει η αφήγηση, είναι ότι οι 4 αιώνες σκλαβιάς (μάλλον.....ανάπτυξης θα έλεγε ο κ. Τατσόπουλος) δεν ήταν ομοιόμορφοι ούτε χρονικά ούτε θεσμικά στον Βαλκανικό χώρο. Πολλές Ελληνικές πόλεις απολάμβαναν προνόμια και ένα ειδικό καθεστώς που άλλες δεν είχαν, ενώ σε πολλά σημεία του μελλοντικού Ελλαδικού χώρου η Οθωμανική παρουσία διήρκεσε λιγότερο από 200 χρόνια. Προφανώς η απλούστευση της αφήγησης έγινε για λόγους οικονομίας χρόνου, αλλά θεωρώ πως οι τελικές διατυπώσεις της βλάπτονται. Τελικώς η αφήγηση δεν συμπεριέλαβε και μια σειρά άλλων δυσχερειών που αντιμετώπιζαν οι χριστιανοί στην Αυτοκρατορία. Έτσι λοιπόν οι Χριστιανοί δεν μπορούσαν να φέρουν όπλα, δεν μπορούσαν να παντρεύονται μουσουλμάνες, σε κάθε διένεξη (νομική η άλλη) με μουσουλμάνο δικάζονταν από τον μουσουλμάνο καδή και την Σαρία (φαντάζεστε πόσο αντικειμενικά), ενώ δεν είχαν δικαίωμα να έχουν καμπάνες στις εκκλησίες τους και να φορούν ενδύματα με πράσινο χρώμα (ήταν το ιερό χρώμα των μουσουλμάνων).

  Η ζωή του Χριστιανού στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν σκληρή, πολλές φορές εφήμερη, χωρίς ατομικά δικαιώματα και με πολύ φόβο έναντι της Σκοταδιστικής Θεοκρατικής εξουσίας που παρουσιαζόταν κυρίως με στρατιωτική και φορομπηχτική μορφή. Η Οθωμανική Αυτοκρατορία ταλανιζόταν από τεράστια γραφειοκρατία και διαφθορά, με πρωτάκουστους αναχρονιστικούς θεσμούς (η μάνα του Σουλτάνου κτλ) που πιστεύω δεν έχουν υπάρξει σε κανένα άλλο καθεστώς της εποχής εκείνης.

Και κάτι τελευταίο. Μου αρέσει η στεγνή αφήγηση και η σοβαρότητα του κ. Τατσόπουλου, ασχέτως αν όλοι γνωρίζουμε τις ακραίες απόψεις του για κάποια θέματα. Θεωρώ πάντως πως η εμπάθεια του στην μεταμεσονύχτια εκπομπή που ακολούθησε, δεν βοηθάει τις θέσεις που προωθεί, αλλά μάλλον τις κάνει απωθητικές.

Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον την συνέχεια....

Ι. Β. Δ.

Σχόλια

  1. Το Καργκέζε (κορσικανικά: Carghjese, γαλλικά: Cargèse) είναι μια κοινότητα στο τμήμα της Νότιας Κορσικής (Corsica suttana, Corse du Sud) της Γαλλίας στο νησί της Κορσικής. Σύμφωνα με τον καθηγητή Δασκαλάκη (Carghjese, Ελληνικά Καρυαί), ονομασία από τους αποίκους, που καταγωγή τους, ήταν η Καρυούπολις τής Μάνης. Στην νέα πατρίδα τούς οδήγησε ο επίσκοπος Καρυουπόλεως Παρθένιος Καλκανδής.
    Καργκέζε

    Οι Κορσικανοί Μανιάτες είναι απόγονοι Μανιατών, οι οποίοι μετανάστευσαν στην Κορσική κατά τη διάρκεια της οθωμανικής αυτοκρατορίας. Από τότε η περιοχή Καργκέζε της Κορσικής αναφέρεται ως Ελληνική Καργκέζε (Cargèse la Grecque). Η προέλευση της ελληνικής κοινότητας Μανιατών στην Κορσική χρονολογείται στον 17ο αιώνα. Στις 25 Ιουνίου 1665 η κυβέρνηση της Γένοβας χορήγησε το αίτημα των Ελλήνων αλλά διάρκεσε άλλα δέκα έτη για να πραγματοποιηθεί η μετανάστευση. Τα ελληνικά ονόματα των μεταναστών Ιταλοποιηθήκανε προτού να φύγουν για την Κορσική: για παράδειγμα Παπαδάκης άλλαξε σε Papadacci (Καποδημάκης=Capodimacci, Δραγάκης=Dragacci, Φρυμιγάκης=Frimigacci, Γαριδάκης=Garidacci, Πετρολάκης=Petrolacci, Ραγατζάκης=Ragazzacci, Βογλιμάκης=Voglimacci, Ζανετάκης=Zanetacci). Σε πέντε έτη οι άποικοι έχτισαν ένα χωριό το Παομοία (Paomia). Μέσα σε ένα έτος, οι Έλληνες έχτισαν και πέντε χωριουδάκια, τα Pancone, Corone, Rondolini, Salici και Monte Rosso, μετασχημάτισαν την περιοχή σε μια από τις πλουσιότερες αγροτικές περιοχές στην Κορσική και έζησαν σε ειρήνη με τους Κορσικανούς γείτονές τους.

    Όταν οι Μανιάτες απέρριψαν τη βοήθεια πρπς τους Κορσικανούς σε μια τοπική έγερση ενάντια της Γένοβα και άρχισε η διαφωνία μεταξύ των δύο, αναγκάστηκαν να αφήσουν το χωριό τους και να κινηθούν προς την πρωτεύουσα της Κορσικής, το Αζάτσιο (Aiacciu), αρχαίο Αιάκειο. Αφότου πωλήθηκε η Κορσική στη Γαλλία, οι Μανιάτες επέστρεψαν στην αρχική περιοχή και η Γαλλία προσφέρθηκε να τους εγκαταστήσει στο νέο χωριό Καργκέζε όπου ζουν με τους Κορσικανούς γείτονές τους. Η ελληνική γλώσσα εμφανίζεται να διαιωνίζεται με μορφή τοπικών διαλέκτων μέχρι τα μέσα του εικοστού αιώνα.

    To χωριό φημίζεται για τις δύο εκκλησίες την ορθόδοξη και την καθολική, οι οποίες είναι χτισμένες σε αντικριστούς λόφους. ορθόδοξη εκκλησία αναφέρεται από τους κατοίκους και ως εκκλησία ορθόδοξη Ελληνική. Η κυριακάτικη λειτουργία γίνεται μια Κυριακή στην καθολική και μια στην ορθόδοξη εκκλησία. Το χωριό έχει ακόμα ορθοδόξους χριστιανούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://noctoc-noctoc.blogspot.com/2007/05/cargesethe-greek-village-of-corsica.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λίαν εντυπωσιακή και μεγάλη παράλειψις η άγνοια της πρώτης απελευθερώσεως Ελληνικού εδάφους εκ του Οθωμανικού ζυγού, όπως αναφέρουν γραπταί ιστορικαί πηγαί, παρατιθέμεναι εν τω δημοσιεύματι:

    «Καλέντζης. Υπό το όνομα τούτο αναφέρεται προεστώς τις του Αλποχωρίου της
    Ηπείρου, όστις ακμάσας περί τας αρχάς του ΙΗ’ αιώνος προεκάλεσε την
    απελευθέρωσιν οκτώ χωρίων της περιφερείας Λάμαρης, δια της υπεκκαύσεως του
    ζήλου των Σουλιωτών. Αφετηρία του εγχειρήματος εστάθη περίεργος αφορμή.
    Φυλακισμένος εις τα Ιωάννινα δια χρέη φορολογικά, ο Καλέντζης επέτυχε την
    απελευθέρωσίν του δια δανείου συναφθέντος μετά των συγγενών του, ως και του τότε
    αρχηγού των Σουλιωτών Γεωργίου Μπότσαρη. Καλέσας δε εις συμπόσιον τους
    αρχηγούς των φαρών Μπότσαρη, Μπούσμπου, Νταγκλή, Ζέρβα και Μαλάμου, τοις
    υπέδειξε να φονεύσουν τους σουμπασήδες (Τούρκους δημάρχους) και να κυριεύσωσι
    τα διάφορα χωρία, λαμβάνοντες γεώμορον εκ της καλλιεργείας και προφυλάττοντες
    αυτά εξ ενδεχομένων τουρκικών επιδρομών. Ο Καλέντζης εθεωρήθη ως υποκινητής
    της ιδέας της σουλιωτικής αυτοδιοικήσεως.» [26].
    Η «αφορμή» δεν ήταν διόλου «περίεργος»… διότι ήταν γνωστό ότι ο κεφαλικός φόρος
    αποτελούσε «πρόσημο» δουλείας σε όποιον επεβάλετο και αυτό ακριβώς δεν εδέχθη ο
    Καλέντζης ο οποίος τελικώς απελευθέρωσε το π ρ ώ τ ο «κομμάτι» Ελληνικού Εδάφους
    από τον Οθωμανικό ζυγό ενώ ο Ελληνισμός παρέμενε ακόμη «εν ύπνω»! Με τον πρώτο,
    αυτό, επαναστατικό κατά των Οθωμανών ξεσηκωμό του Καλέντζη, ασχολήθηκε και ο
    Λαμπρίδης όπως παρουσιάζεται μέσα στις σελίδες του Σπ.Π.Αραβαντινού: «Προεστώς τις
    του Αλποχωρίου, Καλέντζης τούνομα, διατελών εν ταις ειρκταίς των Ιωαννίνων ένεκα χρέους
    της ιδίας εαυτού κοινότητος προς τον Ιωαννίτην Οθωμανόν, απετάθη προς τον Γ.
    Μπότσαρην και τινας των συγγενών αυτού, παρακαλών αυτούς να τω δανείσωσι το προς
    απότισιν του χρέους αναγκαιούν ποσόν, όπερ και εγένετο. Εξελθών δε των φυλακών
    παρεσκεύασε συμπόσιον και προσεκάλεσεν εις αυτό τους αρχηγούς των πατριών
    Μπότσαρη, Μπούσμπου, Νταγκλή, Ζέρβα και Μαλάμου. Τούτου γενομένου προτείνει τότε
    αυτοίς ν’ αναλάβωσι την προστασίαν του Αλποχωρίου, εκδιώκοντες τους Μωαμεθανούς
    απέναντι δε και προς εξόφλησιν του χρέους ν’ απολαμβάνωσιν εξ αυτού ετήσιον γεώμορον.
    Η πρότασις του Καλέντζη γίνεται δεκτή, αποφασίζεται δε υπό των Σουλιωτών να
    εφαρμοσθή το μέτρον και εις άλλα πέριξ χωρία εις Οθωμανούς επίσης ανήκοντα. Όρθρου,
    λοιπόν, βαθέος επιπίπτουσιν οι περί τους Σουλιώτας αρχηγούς μετά των κατοίκων του
    Αλποχωρίου Χριστιανών κατά των πύργων των εν αυτώ Σουμπασιάδων, πυρπολούσιν
    αυτούς φονεύσαντες τους εν αυτοίς Οθωμανούς και κηρύττουσι το Αλποχώρι αυτόνομον.
    Μετά τούτο στραφέντες κατά του Παληοχωρίου, του Σκιαδά και της Ρουσιάτσας,
    πράττουσι τα αυτά ου σμικράν αντίστασιν ευρόντες εν τω τελευταίω ιδιοκτήτη του οποίου
    ην ισχυρός τις οθωμανός εκ Μαργαριτίου ή Παραμυθιάς. Βραδύτερον δε βαθμηδόν και δι’
    αγώνων αιματηρών εγένοντο οι Σουλιώται ελευθερωταί μέχρι του 1744 και ετέρων οκτώ
    πέριξ χωρίων.»[27]. Αυτή η εποποιία ε ν ό ς και μόνον μαχητού της ελευθερίας του Γένους,
    ενός γνησίου γόνου Στρατιωτικής φάρας, για τον οποίον πολλή μελάνη εχύθη [28] είναι
    λυπηρό να αγνοείται από τον απελευθερωμένο σύγχρονο Ελληνισμό και μόνον η αχλύς της
    ονομασίας ενός φερωνύμου Ηπειρωτικού χωριού, του Καλεντζίου Δωδώνης, να θυμίζει την
    ύψιστη προσφορά ενός ακόμη απογόνου Στρατιωτών.

    Γ.Δ.Κορομηλάς : λήμμα στην Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαιδεία
    «ΠΥΡΣΟΣ»

    Ειλημμένον εκ της σελίδος:

    http://www. horsebackarcherygr.com/STRATIOTES. html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν η φοροαπαλλαγή ήταν υποτίθεται η αιτία που πήραν τα βουνά κάποιοι πληθυσμοί, τότε, σήμερα θα έπρεπε να την κάνουμε σύσσωμοι, μαζί με τα ποντίκια και τις κατσαρίδες, και να μην μείνει τίποτα πίσω.

    Η φορολογία στην Οθωμανική Αυτοκρατορία ήταν ο "φόρος της δεκάτης", δλδ 10%.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://taxalia.blogspot.com/2011/01/real.html

    Ο Τράγκας, με άλλα λόγια, για το ίδιο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έλεος κύριοι, πώς είναι δυνατόν να σας αρέσει -έστω και μερικώς- η αισθητική ενός ψέμματος; Είναι σαν να μας λέτε ότι τρώτε με ευχαρίστηση ένα πιάτο με χαλασμένο φαγητό μόνο και μόνο διότι η αισθητική παρουσίαση του γεύματος ήταν εξαιρετική.

    Και ποιοί είναι οι καταξιωμένοι πανεπιστημιακοί και ιστορικοί συντελεστές που δημιούργησαν αυτό το ανοσιούργημα; Εδώ ένα παιδάκι του Γυμνασίου ανατρέπει τα σαθρά τους επιχειρήματα χωρίς κόπο. Αρκεί να του επιτραπεί να διαβάσει βιβλία ιστορίας που δεν έγραψαν η Ρεπούση, η Δραγώνα και το υπόλοιπό συνάφι.

    Και γιατί θα πρέπει εμένα να με απασχολεί το πώς βλέπουν οι τούρκοι από ιστορικής πλευράς την επανάσταση του 1821; Ειδικά μάλιστα όταν αυτή τους η θεώρηση είναι επί τούτου διαστρεβλωμένη ώστε να μην ενοχληθεί η αντίληψη του τουρκικού λαού για την ανωτερότητα του γενναίου και ευγενούς τουρκικού έθνους.

    Μα καλά βαλτοί είστε και σεις ή μας δουλεύετε κι από πάνω; Δεν πίστευα στα μάτια μου διαβάζοντας το άρθρο αυτό!

    Η προσπάθειά σας να μην δείτε την αλήθεια κατάματα για τον ΣΚΑΙ και να μιλήσετε ανοιχτά για την ανθελληνική προπαγάνδα που παραδοσιακά ασκεί, είναι ενοχλητική και απογοητεύει όσους σαν και μένα παρακολουθούσαν αυτό το ιστολόγιο με αμείωτο ενδιαφέρον.

    Κρίμα ...

    Απ' ότι φαίνεται δεν είστε ικανοί να αντέξετε κάτω από την συνεχή πίεση που ασκείται πάνω στον μέσο Έλληνα ώστε να δεχθεί και αφομοιώσει τις νεο-Οθωμανικές προσταγές από τους εγχώριους εγκάθετους της τουρκικής προπαγάνδας.

    Καλά το είπε ο Κολοκοτρώνης, για φωτιά και τσεκούρι στους προσκηνυμένους. Αλλά βέβαια αυτός ήταν Εθνικιστής (α! πα πα, τι κακό) και η γνώμη του δεν μετράει. Μόνο ότι μας λέει ο "σοβαρός" Τατσόπουλος με την "στεγνή αφήγηση" είναι ωραίο.

    Μα καλά δεν ντρέπεστε να λέτε τέτοια πράγματα. Αυτά τα φληναφήματα ούτε παιδάκια του δημοτικού δεν πείθουν.

    Καταλάβετέ το ότι βρισκόμαστε σε πόλεμο. Και στον πόλεμο δεν γίνεται κάποιος να στέκεται στην μέση γιατί σίγουρα θα σκοτωθεί. Πρέπει επιτέλους να πάρουμε όλοι μια ξεκάθαρη θέση. Ή με τους άλλους ή με την Ελλάδα.

    Εγώ αποφάσισα, είμαι Έλληνας και είμαι έτοιμος και αποφασισμένος να πολεμήσω και να πεθάνω αν χρειαστεί για την Πατρίδα μου.

    Εσείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δημήτρη λυπάμαι πολύ για την σου επίθεση αυτή.
    Πιστεύω πως μας αδικείς και εσύ ειδικά που είσαι από τους παλαιότερους και ευπρεπέστερους φίλους του μπλογκ, γνωρίζεις τις προθέσεις μας και την εντελώς αφιλοκερδή προσπάθεια μας σε σχέση με την Ελληνική Ιστορία....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΥΠΑΜΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΕΤΕ. ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. ΣΩΤΗΡΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. πραγματικα λυπαμαι για το γεγονος οτι ακομα και σε τετοιες σοβαρες ιστοσελιδες υπαρχουν ανεγκεφαλοι οι οποιοι το μονο που ξερουν ειναι να παρερμηνευουν τα λεγομενα του ιστολογου! Στο τελος θα μας βγαλετε τον Φιλιστορα ανθελληνα! Ελεος κυριοι!!!

    "Apollo"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ ΟΤΙ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΑΥΤΗ ΝΑ ΜΑΣ ΜΑΘΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ , ΜΟΝΟ ΠΟΥ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ. ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΟΙ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΑΠΟ ΑΓΝΟΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΕ ΤΕΤΟΙΑ ΑΝΟΥΣΙΟΡΓΗΜΑΤΑ. ΣΩΤΗΡΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Οταν πρωτόμπαινα στό Διαδίκτυο (1997) διάβαζα τίς απόψεις των Τούρκων γιά τήν ελληνική επανάσταση καί μού έπεφταν τά μαλλιά. Δέν φανταζόμουν ποτέ ότι κάποτε αυτές οι απόψεις θά γινόταν η επίσημε ιστορία πού διδάσκονται τά παιδιά μας από τά ελληνικά σχολεία.

    Τότε έφτιαξα μιά σελίδα στά αγγλικά γιά νά απαντήσω στήν άθλια προπαγάνδα του τουρκικού κράτους.

    Greek War of Independence

    Γενικά οι Τούρκοι από τότε επικέντρωναν τίς απόψεις τους στά ακόλουθα σημεία:

    α) Η οθωμανική αυτοκρατορία ήταν ανεκτική καί οι Ελληνες ζούσαν ωραιότατα αφού ασκούσαν ελεύθερα τα θρησκευτικά τους δικαιώματα ενώ πλούτιζαν από τό εμπόριο.

    β) Δέν υπήρχε λόγος επανάστασης. Τήν επανάσταση τήν ξεκίνησαν Ρώσσοι πράκτορες (Καποδίστριας, Υψηλάντης, Κατσώνης).

    γ) Δέν είχαν προηγηθεί άλλες επαναστάσεις αφού οι Ελληνες ζούσαν σέ καθεστώς ελευθερίας καί προόδου, αλλά έγινε η Γαλλική Επανάσταση πού τούς παρέσυρε καί ήθελαν καί αυτοί νά επαναστατήσουν.

    (Γιαυτό στά σχολικά βιβλία Γ΄Γυμνασίου, η γαλλική επανάσταση πιάνει μεγαλύτερο χώρο από ότι η ελληνική, ενώ τονίζεται η ρωσική επιρροή στήν επανάσταση)

    δ) Οι γονείς παρακαλούσαν νά πάρουν τά παιδιά τους γιά γενίτσαρους γιά νά ζήσουν κοντά στό σουλτάνο μέ δόξα καί τιμές.

    ε) Τό ίδιο καί τά κορίτσια τρελλαίνονταν νά μπούν στά χαρέμια των πασάδων.

    στ) Η επανάσταση ήταν εξέγερση κάτι κατσικοκλεφταράδων καί ληστών οι οποίοι λήστευαν τούς καλούς Οθωμανούς υπηκόους καί κατέληξε σέ γενοκτονία των μουσουλμάνων. Η μάχη στά Δερβενάκια θεωρείται σφαγή αμάχων μουσουλμάνων.

    ζ)Νά τονίσουμε φυσικά ότι η κατάκτηση του Βυζαντίου έγινε σχεδόν ειρηνικά, αφού οι βυζαντινοί προσκάλεσαν τούς Τούρκους καί τούς έδωσαν τίς πόλεις, διότι το βυζαντινό κράτος βρισκόταν σέ παρακμή.

    Αυτά θυμάμαι καί τώρα μέ τήν πλύση εγκεφάλου πού γίνεται, δεδομένου ότι ακούγονται πλέον από ελληνικά χείλη, δέν μου προκαλούν εντύπωση.

    Πές πές κάτι μένει πού έλεγε καί ο Γκαίμπελς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ειλικρινά έχω έρθει σε μια αλλόκοτη θέση χωρίς καλά-καλά να το έχω καταλάβει πως έχει συμβεί αυτό. Λαμβάνω πολλά μηνύματα διαμαρτυρίας που ούτε λίγο ούτε πολύ με κατηγορούν ότι "αβαντάρω" την εν λόγω εκπομπή.

    Οφείλω να υπενθυμίσω ότι οι ολοκληρωμένες θέσεις μου για τα θέματα της Οθ. Αυτοκρατορίας βασισμένες σε ακλόνητες πηγές περιέχονται στα κείμενα της κατηγορίας "Τουρκοκρατία 1453-1821" που βρίσκεται τόσο στις πάνω κατηγορίες όσο και στα δεξιά.

    Συγκεκριμένα

    -Οι απόψεις της Κας. Δραγώνα για την Οθωμανική Αυτοκρατορία και η στοιχειώδης Ιστορική αλήθεια
    (http://www.istorikathemata.com/2010/01/blog-post_13.html)

    -Η ιστορική συνέχεια του Ελληνισμού μέσα από την ματιά του Νίκου Σβορώνου
    (http://www.istorikathemata.com/2010/01/blog-post_1205.html)

    -Τεκμήρια για την ύπαρξη εθνικής Ελληνικής συνείδησης στα πρώιμα χρόνια της Τουρκοκρατίας
    (http://www.istorikathemata.com/2009/12/blog-post_11.html)

    -Αναφορά στο βιβλίο "Νέος Ελληνισμός: Οι ρίζες, η καταγωγή των Ελλήνων και η διαμόρφωση του έθνους (1204 - Μέσα 15ου Αιώνα) του Απόστολου Βακαλόπουλου
    (http://www.istorikathemata.com/2009/04/1204-15.html)

    αλλά και σε άλλα κείμενα που έχω φιλοξενήσει αλλά δεν έχω γράψει εγώ.

    όταν αναφέρθηκα για τις απόψεις των τούρκων Ιστορικών προφανώς δεν εννοούσα όσα αναφέρει ο φίλος fstav. Εννοούσα πως θέλω να μάθω τις γνώμες και τις πληροφορίες των κατασκόπων τους που μεταφέρονταν στον Σουλτάνο, το παρασκήνιο πίσω από την επιλογή συγκεκριμένων Τούρκων διοικητών κτλ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. TA ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΣΟΥ ΦΙΛΙΣΤΩΡ , ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΤΗΣ ΣΕΙΡΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ. ΕΛΠΙΖΩ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΙΛΑΤΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΣ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΒΑΛΟΥΝ ΜΥΑΛΟ , ΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΟ ΝΟΜΙΖΩ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΔΙΑΤΕΤΑΓΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. ΣΩΤΗΡΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. φιλίστωρ συνέχισε τη προσπάθεια φίλε μου.Προσωπικά χαίρομαι το ιστολόγιο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Στο χωριό Καργκέζε δεν υπάρχουν Ορθόδοξοι αλλά Ουνίτες. Ουνίτες ή Ελληνοκαθολικοί ονομάζονται όσοι Ορθόδοξοι έχουν
    προσηλυτιστεί στον καθολικισμό και αναγνωρίζουν τον Πάπα. Ακολουθούν το Ορθόδοξο τελετουργικό αλλά "υπακούουν" και ακολουθούν το δόγμα της Καθολικής Εκκλησίας.
    Οι ελληνικής καταγωγής κάτοικοι του Κεργκέζε είναι Ελληνοκαθολικοί και η εκκλησία τους είναι μεν Ελληνική, αλλά Καθολική, και όχι Ορθόδοξη. Για το λόγο αυτό τη λειτουργεί και ο ίδιος ιερέας που λειτουργεί και τη Ρωμαιοκαθολική αφού στην ουσία και οι δυο εκκλησίες είναι Καθολικές, και ο ιερέας ο ίδιος είναι καθολικός και όχι Ορθόδοξος.
    Αυτά, για να ξεκαθαριστεί το το θρήσκευμα των Ελλήνων του Καργκέζε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΜΟΥΓΚΑΜΑΡΑ ΕΠΕΣΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΧΟΛΙΑΖΕΤΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥ ΣΚΑΙ; ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ Ο ΒΕΡΕΜΗΣ ΚΑΙ Ο ΤΑΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΨΕΜΑΤΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΜΟΝΟ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΑΣ.ΣΩΤΗΡΗΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Η σειρά είναι απαράδεκτη, αλλά είναι εντελώς άδικη η επίθεση, στην σελίδα. Όσοι την παρακολουθολυμε καιρό, ξέρουμε την πολύ καλή δουλειά του φιλίστωρα που πάντα ήρεμα και με σοβαρότητα, καλύπτει διάφορα ιστορικά γεγονότα. Για τον ΣΚΑΙ, η πιο σωστή αντίδραση πιστεύω ο θα ήταν να αγνοήσουμε την εκπομπή, καθώς η τηλεθέαση πάντα παίζει καθοριστικό ρόλο. Σε αντίθετη περίπτωση άθελα μας θα κάνουμε διαφήμιση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Δεν καταλαβαίνω γιατί μόλις κάποιος τεκμηριωμένα, όχι γενικόλογα αλλά με πολύ συγκεκριμένα στοιχεία, ασκήσει καλοπροαίρετη κριτική, αμέσως αυτή η κριτική εκλαμβάνεται ωε "επίθεση" και μάλιστα εφ' όλης της ύλης για όλο το παρόν ιστολόγιο.

    Απ' ότι φαίνεται ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα του νεοέλληνα, στο οποίο οφείλεται η εκωφαντική του μειονεξία να μπορεί να αντιληφθεί στην πραγματική τους διάσταση τα τεκταινόμενα, είναι και η κακή έως κάκιστη χρήση, άρα και κατανόηση της ίδιας του της γλώσσας.

    Σας παρακαλώ, όλοι εσείς που ελαφρά τη καρδία με ψέγετε για την "επίθεση" στον Φιλίστωρα και το ιστολόγιό του να ξαναδιαβάσετε το κείμενό μου και αφού είστε σίγουροι ότι εννοήσατε ακριβώς το τί θέλω να πω, αν θέλετε, να μου κάνετε την τιμή να απαντήσετε με επιχειρήματα στις αιτιάσεις μου.

    Όσο για τον ίδιο τον δημιουργό αυτού του χώρου, όχι μόνο τον εκτιμώ, όχι μόνο τον σέβομαι αλλά και θα τον υπερασπιζόμουνα από οποιαδήποτε πραγματική επίθεση. Εδώ όμως έχουμε να κάνουμε με ένα άρθρο, το οποίο ναι μεν αναρτήθηκε από τον ίδιο, πλην όμως δεν γνωρίζουμε τον συγγραφέα του.

    Επαναλαμβάνω, το άρθρο είναι ατυχέστατο διότι απ' ότι φαίνεται προσπαθεί να συμβιβάσει τα πράγματα. Εδώ όμως δεν χωράει συμβιβασμός. Πρόκειται για μία κατάφορη παραβίαση της συλλογικής ιστορικής μνήμης του ελληνικού γένους.

    Έχουμε να κάνουμε με ανθρώπους που αναρριχήθηκαν έρποντας στις "πανεπιστημιακές" τους θέσεις, "επιστήμονες" χαμηλοτάτου επιπέδου που σκίζονται να μας κάνουν πλύση εγκεφάλου όχι χάριν της ιστορικής αλήθειας αλλά προς όφελος των δικών τους ποταπών ιδεοληπτικών αγκυλώσεων.

    Πώς μου ζητάτε να είμαι νηφάλιος όταν ο περισπούδαστος Τατσόπουλος όπου σταθεί και όπου βρεθεί ευκαιρία δεν χάνει να βρίζει χυδαία και να σπιλώνει την μνήμη των αγωνιστών του 1821; Μα είναι δυνατόν να παραμείνουμε ατάραχοι όταν όλοι αυτοί οι ινστρούχτορες με μαέστρο τον ανύπαρκτο επιστημονικά Βερέμη μέχρι και τον Θεόδωρο Κωλοκοτρώνη τον βγάλανε ...gay;

    Κανονικά περιμένω την gay κοινότητα να διαμαρτυρηθεί, διότι τι πάει να πει όταν κάποιος είναι gay; Ωραία ιστορική ανακάλυψη έκανε ο νάνος (σώμα τε και πνεύμα) Τατσόπουλος. Δηλ. τώρα που γνωρίζουμε (και μάλιστα πέρα από κάθε αμφιβολία) τις σεξουαλικές προτιμήσεις του Γέρου του Μωριά, τί πρέπει να κάνουμε; Για καλό μας το λέει αυτό ή για κακό; Μα δεν ντρεπόμαστε λιγάκι. Αυτό μας μάρανε;

    Όσο για σένα Φιλίστωρα θα στο ξαναπώ ευθέως: Δεν πρόκειται περί επιθέσεως αλλά περί κραυγής απογοητεύσεως. Σαφώς και χωρίς να σε γνωρίζω προσωπικά, αντιλαμβάνομαι τις δυσκολίες και το μέγεθος του εγχειρήματος που έχεις αναλάβει, ναι, αφιλοκερδώς. Σε χειροκροτώ αυθόρμητα γι' αυτό. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι θα παραμείνω απαθής όταν το συγκεκριμένο άρθρο (και όχι φυσικά συλλήβδην το ιστολόγιό σου) κινείται προς λάθος κατεύθυνση.

    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. (συνέχεια από το προηγούμενο)

    Καμμία ανοχή προς τους δημιουργούς της σειράς αυτής. Τα όμορφα εφέ και η προσεγμένη παραγωγή είναι το δέλεαρ για τους ανυποψίαστους. Ας είναι καλά η "Εθνική" Τράπεζα της Ελλάδος με την πλούσια χορηγία της στον ΣΚΑΙ.

    Αυτήν την σειρά αν θέλουμε να λεγόμαστε ακόμα Έλληνες, οφείλουμε να την αγνοήσουμε αλλά και να την πολεμήσουμε, ώστε να μην συνεχίζει να φτάνει μέσα στα ελληνικά σπίτια και την βλέπουν τα παιδιά μας. Όσο ασχολούμαστε μαζί της, και ιδιαίτερα όταν την σχολιάζουμε ευμενώς, τόσο εξυπηρετούμε τους ανθελληνικούς σκοπούς των δημιουργών της και κάνουμε κακό στην ίδια μας την Πατρίδα.

    Θα κλείσω λέγοντας ότι αν όντως μετά απ' όλα αυτά,εξακολουθείς, Φιλίστωρα και πιστεύεις ότι σε αδίκησα τότε εγώ σου ζητώ από τώρα συγγνώμη και αποσύρω το αρχικό μου σχόλιο.

    Αλλά περιμένω και από εσένα το αυτονόητο. Δηλ. ντόμπρα κριτική που δεν θα χαϊδεύει κανενός τα αυτιά αλλά θα λέει τα πράγματα όπως είναι.

    Καμμία ανοχή σε αυτή την σειρά του ΣΚΑΙ.

    Είμαστε σε πόλεμο και οφείλουμε ΟΛΟΙ να πάρουμε θέση. Ή με 'κείνους ή με την Ελλάδα. Τραβήξτε ΌΛΟΙ επιτέλους μιά κόκινη γραμμή και πείτε: ΦΤΑΝΕΙ, ΩΣ ΕΔΩ! ΟΥΤΕ ΠΟΝΤΟ ΠΑΡΑΠΕΡΑ. Αλλά το να στεκόμαστε με το ένα πόδι από εδώ και το άλλο από εκεί δεν ταιριάζει σε Έλληνες.

    Είμαστε σε πόλεμο ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ και φερθείτε ανάλογα. Μην περιμένετε να γίνει επιστράτευση και να σας καλέσουν. Ο καθένας από μόνος του οφείλει να δίνει την μάχη του, καθημερινά!

    Μην μείνετε ΙΔΙΩΤΕΣ, μην καταντήσετε ΑΧΡΕΙΟΙ, είμαστε ΕΛΛΗΝΕΣ, έχουμε ΠΟΛΕΜΟ και η ΠΑΤΡΙΔΑ μας χρειάζεται!

    --
    Δημήτριος Π.

    ΥΓ: Την συγγνώμη μου αν σας κούρασα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Φίλε Δημήτρη,

    Κατ΄ αρχάς συγνώμη για το μη έγκαιρο της απάντησης.

    Κατά δεύτερον, το κείμενο που έγραψα αφορούσε το πρώτο επεισόδιο της σειράς και όχι τα επόμενα δύο (από το τρίτο έχω δει μόνο στιγμιότυπα).

    Θα ήθελα λοιπόν να σου πω πως η προσπάθεια μου εδώ προσπαθώ να κινηθεί σε ΑΥΣΤΗΡΑ ιστοριογραφικά πλαίσια. Αυτό σημαίνει πως δεν πειραματίζομαι, ούτε λέω την γνώμη μου, αλλά προσπαθώ να σας δώσω γνώσεις που είναι αδιαμφισβήτητες.

    Για τον λόγο αυτό τα περισσότερα κείμενα είναι πιστή αντιγραφή από τις πηγές και αποφεύγω να εκφράζω προσωπικές εκτιμήσεις (η εξαίρεση είναι το θέμα για την "δίκη των εξ", που όλοι γνωρίζετε τις απόψεις μου).

    Πρέπει επίσης να σου πω πως μέσα στον ορυμαγδό των πατριωτικών μπλογκς ακούγονται πράγματα που ιστοριογραφικά δεν στέκουν και αναμφίβολα εκθέτουν τους εμπνευστές τους.

    Μια νέα μου κριτική στην εκπομπή θα εστιαζόταν σε μια διπλή κατεύθυνση:

    Πρώτον, αντιμετωπίζει την επανάσταση σαν ένα τοπικό γεγονός της Πελοποννήσου και της Βλαχίας και δεν γίνεται η οποιαδήποτε μνεία για την εξέγερση στην Χαλκιδική, στην Κρήτη, αλλά και στην συμμετοχή Κυπρίων σε αυτή.

    Το δεύτερο είναιότι δεν αναφέρεται στην εθελοντική θυσία των Ελλήνων προκρίτων που πήγαν στην Τριπολιτσά και αιχμαλωτίστηκαν. (συν)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Δεν διαφωνώ ότι η σειρά γενικώς διακρίνεται από ένα άγχος να μην προβάλλει τους Έλληνες ως έναν γενναίο ηρωικό λαό που επαναστατεί.

    Όπως επίσης ότι τα "αστεία" του τατσόπουλου δείχνουν πόσο τελικώς μισεί το θέμα που διαπραγματεύται, αλλά οι δηλώσεις αυτές έγιναν μεταγενέστερα από το κείμενο μου.

    Επίσης αν δεν κάνω λάθος, το άρθρο μου σε γενικές γραμμές είναι επικριτικό για την εκπομπή που είδα (όχι για τις υποφώσκουσες προθέσεις των συντελεστών η του συγκεκριμένου καναλιού).

    που βλέπεις δηλαδή ότι....."Απ' ότι φαίνεται δεν είστε ικανοί να αντέξετε κάτω από την συνεχή πίεση που ασκείται πάνω στον μέσο Έλληνα ώστε να δεχθεί και αφομοιώσει τις νεο-Οθωμανικές προσταγές από τους εγχώριους εγκάθετους της τουρκικής προπαγάνδας."

    Στο μπλογκ αυτό φίλε δημήτρη δεν θα διαβάσεις ποτέ αγιογραφίες, τετριμμένα και αμυντορικά πράγματα. ο Ανδρούτσος έκανε την Γραβιά αλλά έκανε και την σφαγή στην Δρακοσπηλιά. Στην βιογραφία του θα τα αναφέρω και τα δύο.

    ο Καραισκάκης διεξήγαγε τον ωραιότερο πατριωτικότερο πόλεμο κατά των Τούρκων το 1826, αλλά στον β εμφύλιο ρήμαξε τον Μοριά, και ατίμασε την μοναχοκόρη του Ζαίμη.

    Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν τους τιμώ σαν ήρωες και δεν θα τους διδάξω στην κόρη μου. Άλλωστε οι ήρωες είναι πριν από όλα άνθρωποι όπως όλοι μας, που σε μια δεδομένη ιστορική στιγμή στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

    Προφανώς επίσης αν επικεντρωθείς μόνο στα αρνητικά κάθε προσωπικότητας ούτε τότε κάνεις Ιστορία, κάνεις προπαγάνδα. Ο προσανατολισμός του μπλογκ είναι αντιμαρξιστικός, αλλά η κεντρική αποστολή του, όπως την αντιλαμβάνεται ο γράφων, παραμένει μια εναλλακτική αλλά ακαδημαικά έγκυρη θεώρηση.

    Ίσως με αυτά που γράφω να κινούμαι εκτός γραμμής των πατριωτικών μπλογκς που ήδη έχει καταγραφεί. Το δέχομαι αυτό. Άλλωστε η επιρροή που έχω είναι περιορισμένη και δεν επιρεάζει αποφασιστικά την κατάσταση στο διαδίκτυο.

    Υ.Γ. Δημήτρη σου διέγραψα ένα μήνυμα γιατί θέλω να μην δωθεί συνέχεια σαν λεκτική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες. Ο "απόλλο" που με υπερασπίστηκε, είναι ένα νέο παιδί, φίλος από τα παλιά που με υπερασπίστηκε.

    ότι θέλεις γράφε σε εμένα να τα συζητήσουμε...

    "φιλίστωρ"

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός του αναγνώστη (ενημερωμένου η μη) είναι το καύσιμο για το ιστολόγιο αυτό, έτσι σας προτρέπουμε να μας πείτε την γνώμη σας. Τα σχόλια οφείλουν να είναι κόσμια, εντός θέματος και γραμμένα με Ελληνικούς χαρακτήρες (όχι greeklish και κεφαλαία).

Καλό είναι όποιος θέλει να διατηρεί την ανωνυμία του να χρησιμοποιεί ένα ψευδώνυμο έτσι ώστε σε περίπτωση διαλόγου, να γίνεται αντιληπτό ποιος είπε τι. Κάθε σχόλιο το οποίο είναι υβριστικό η εμπαθές, θα διαγράφεται αυτομάτως.

"Encompass worlds but do not try to encompass me..."

Walt Whitmann

Όλα τα θέματα του ιστολογίου

Εμφάνιση περισσότερων