Η κατάντια της Επιτροπής για το 21: Ο Χατζής, η Αγγελοπούλου… και ο δικτάτορας Καποδίστριας

Έχουμε αναφερθεί και εμείς αλλά και πολλοί άλλοι στο σκάνδαλο που συνιστά μια Επιτροπή για το 21 που έχει ως ομολογημένο στόχο της να θάψει το εθνικοαπελευθερωτικό νόημα της Επανάστασης. Γεγονός το οποίο τεκμαίρεται τόσο από τις δηλώσεις της Επικεφαλής της όσο και από τη σύνθεση των μελών της. Ανάμεσά τους, παρότι άγνωστος μέχρι χθες, ο κύριος Αριστείδης Χατζής χρησιμοποιεί συστηματικά την πρόκληση για να προβάλλει τις εθνομηδενιστικές αντιλήψεις του περί ελληνικής ιστορίας. Και αυτό το κάνει ακόμα και αν «τραβάει» ή ακόμα και αν παραχαράσσει τα ιστορικά στοιχεία . Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό, ασχολείται συστηματικά με τον… Καποδίστρια, τον οποίο, σε πρόσφατο κείμενό του, χαρακτήρισε «δικτάτορα», με ανάρτηση στον επίσημο λογαριασμό, στο twitter της «Επιτροπής για τον εορτασμό της επετείου των 200 χρόνων της Επανάστασης του 1821». Κείμενο που προκάλεσε πραγματική θύελλα. Ας διαβάσουμε αυτό το παράθεμα:

«Για τον Ιωάννη Καποδίστρια, τα πρώτα δημοκρατικά και φιλελεύθερα συντάγματα αποτελούν “ξυράφι στα χέρια μικρού παιδιού”. Ο Καποδίστριας φτάνει τον Ιανουάριο του 1828 στην Αίγινα ενώ έχει αποδεχτεί ήδη από τον Αύγουστο του 1827 τη θέση του Κυβερνήτη. Καθώς λοιπόν θεωρεί ιδιαίτερα επικίνδυνο ξυράφι το Σύνταγμα της Τροιζήνας, το αναστέλλει και κηρύσσει ουσιαστικά δικτατορία καθώς συγκεντρώνει όλη την εξουσία στα χέρια του. Αυτό είναι το τέλος της Πρώτης Ελληνικής Δημοκρατίας. Όμως οι δημοκρατικοί και φιλελεύθεροι Έλληνες δεν το έβαλαν κάτω. Συνέχισαν να αγωνίζονται για δημοκρατία και δικαιώματα. Ούτε η εκσυγχρονιστική δικτατορία Καποδίστρια, ούτε οι Βαυαροί, ούτε οι ξένες δυνάμεις μπόρεσαν να τους αναγκάσουν να ανεχθούν ένα αυταρχικό καθεστώς.»
Όμως δεν είναι η πρώτη φορά που ο κύριος Χατζής χρησιμοποιεί τον Καποδίστρια για να ενισχύσει τις εθνομηδενιστικές απόψεις του.
Ενάμιση μήνα πριν, θέλοντας να επιστρατεύσει τον βαθιά ορθόδοξο Καποδίστρια εναντίον της Εκκλησίας, σε σχέση με το κλείσιμο των Εκκλησιών, σε άρθρα (22/03/2020)  και συνεντεύξεις του, προκάλεσε ευθέως το αίσθημα των ορθόδοξων Ελλήνων αποδίδοντας αποκλειστικά τον  περιορισμό της επιδημίας του 1828 στο κλείσιμο των εκκλησιών. «Πώς ο Καποδίστριας έκλεισε τις εκκλησίες και νίκησε την επιδημία» (protagon.gr). Πραγματοποιώντας μια απόλυτα  «ιδεολογική χρήση της ιστορίας», δηλαδή διαστρεβλώνοντάς την, προβάλλει ένα άρθρο (το 285, εδ. 3), μιας υγειονομικής διάταξης με υπερτρακόσια άρθρα, που είχε εκδώσει ο Καποδίστριας,  ως το σημαντικότερο μέτρο για την καταπολέμηση της επιδημίας!
Ταυτόχρονα δε, ο  κ. Χατζής, αμφισβητεί και το πανθομολογούμενο γεγονός ότι η επιδημία του 1828 προκλήθηκε από τους Άραβες του Ιμπραήμ! Διότι κάτι τέτοιο θα ήταν ίσως «ρατσιστικό», «εναντίον των Αράβων», έστω και αν αποτελούσαν στρατό κατοχής, και θα μας θύμιζε το μεταναστευτικό σήμερα. Έτσι, υποστήριξε, σε περισσότερες της μίας περιπτώσεων, πως οι «Έλληνες κατηγορούν τους Αιγύπτιους, ότι απ’ αυτούς το κολλήσαμε. Δύσκολο πια αυτό να διαπιστωθεί πλέον»
Όμως, είναι επιστημονικά διασταυρωμένο από πληθώρα πηγών πως η επιδημία προήλθε από τους Αιγυπτίους. Αλλά δεν αρκείται σε αυτά. Το προχωράει πιο πέρα, σε ανοικτή ιστορική παραχάραξη, μια και δεν βρίσκεται κανένας να τον σταματήσει. Σε άλλο κείμενο του, στις 23 Μαρτίου, προβαίνει και σε νέες ιστορικές “ανακαλύψεις”: «Δεν είναι βέβαιο από πού μεταδόθηκε η πανώλη, οι Έλληνες κατηγορούσαν τους Αιγύπτιους αλλά θυμίζω ότι οι μεγάλες επιδημίες στην Πελοπόννησο ξεκίνησαν μετά τη σφαγή της Τριπολιτσάς και εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των εκτεθειμένων άταφων πτωμάτων Τούρκων, Εβραίων και Αλβανών» (Αρ. Χατζής, «Ο Καποδίστριας κατά την πανδημία στην Ελλάδα το 1828 και η συμβολή του Κερκυραίου γιατρού»)
Έτσι, οι «εθνικιστικοί» ισχυρισμοί των Ελλήνων πως την πανώλη του 1828 μετέδωσαν οι Άραβες του Ιμπραήμ συσχετίζονται εντελώς καταχρηστικά με επιδημίες που είχαν συμβεί 6 χρόνια πριν. Προφανώς διότι ο κύριος Χατζής ήθελε να υπομνήσει την ευθύνη των Ελλήνων στη «σφαγή Τούρκων, Εβραίων και Αλβανών» στην Τριπολιτσά, ώστε  να ευχαριστήσει κάποιους. Ποιους άραγε;
 Και όμως εδώ συνελήφθη ψευδόμενος ανοικτά. Όπως έδειξα σε παλιότερο κείμενό μου γράφει σχετικά ο Ιωάννης Φιλήμων: «Μετὰ τὴν μάχη της Γράνας ἤρξατο ἀναπτύσσεσθαι ἐν τῇ πόλει καὶ ἡ χαλεπὴ νὀσος τοῦ στρατιωτικοῦ τύφου… Ἡ ἐπιδημικὴ αὕτη μάστιξ προσετέθη ὡς κορωνὶς ἐπὶ τοῖς τοσούτοις ἄλλοις δυστηχήμασι τῶν Τούρκων, πολυαρίθμων θεριζομένων καθ’ ἑκάστην…» (Ι. Φιλήμονος ΔΙΕΕ, τ. 4, σσ. 198-199). Και τα ίδια αναφέρουν όλοι οι ιστορικοί μας (Βλ. Απ. Βακαλόπουλος, ΙΝΕ, τόμος Ε΄, σσ. 653-654). Μάλιστα, η επιδημία ξαπλώθηκε ακόμα περισσότερο μετά την πτώση της Τριπολιτσάς και έπληξε κατ’ εξοχήν τους Έλληνες!
Τώρα επανέρχεται στον Καποδίστρια και τον χαρακτηρίζει, δικτάτορα, ενώ βεβαίως εκθειάζει συστηματικά τον… Μαυροκορδάτο, [ Όπως για μια ακόμα φορά έκανε στην Καθημερινή της Κυριακής, 4 Μαΐου – προφανώς λόγω της αγγλοφιλίας του, που ίσως κάτι του θυμίζει και για σήμερα.]
Και το κάνει  παραχαράσσοντας την Ιστορία για μια ακόμα φορά. Ο Καποδίστριας υπήρξε λαοπρόβλητος ηγέτης και, ενώ ακόμα οι Αιγύπτιοι βρίσκονταν στην Πελοπόννησο, έκανε τα πάντα, επιστρατεύοντας και το διεθνές κύρος του, για να διασώσει την Επανάσταση και να μεγαλώσει το ελληνικό κράτος, που οι προστάτιδες δυνάμεις, και κατ’ εξοχήν η Αγγλία, την ήθελαν ακόμα μικρότερη. Ο ρόλος του «κυβερνήτη», για τον οποίο τον οποίο επέλεξαν οι Έλληνες και επικύρωσε σύσσωμη η Βουλή δεν προβλεπόταν, βέβαια, στα παλιότερα Συντάγματα της Επανάστασης, αλλά την επικύρωσαν αντιπρόσωποι εκλεγμένοι σύμφωνα με αυτά. Αποτελούσε τη μοναδική και τελευταία λύση που διέθεταν οι απελπισμένοι Έλληνες. Εξάλλου, οι Έλληνες δεν έχασαν τα πολιτικά και συνταγματικά τους δικαιώματα γιατί εκλογές συνέχισαν να διεξάγονται, σε αντίθεση με το ό,τι θα σήμαινε η “δικτατορία”. Επιπλέον δε, ο “δικτάτορας” Καποδίστριας δεν έπαιρνε καν στοιχειώδη μέτρα προστασίας και έτσι μπόρεσε να γίνει εύκολη και η δολοφονία του.
Και όμως, αυτή εμφανίζεται ως «δικτατορία» από τον Χατζή που την πασπαλίζει και με διάφορα δημοκρατικο-φιλελεύθερα για να απομειώσει τον τελευταίο, μαζί ίσως με τον Ελευθέριο Βενιζέλο, Έλληνα πολιτικό που στέκει τόσο ψηλά στη συνείδηση των Ελλήνων. Το γεγονός ότι ο Χατζής είναι μέλος της Επιτροπής για το ’21, και ότι αυτό το κατάπτυστο κείμενο δημοσιεύτηκε στην επίσημη σελίδα της, δεν χαρακτηρίζει μόνο τον άνθρωπο αλλά ολόκληρο το εγχείρημα αυτής της Επιτροπής.
Χαρακτηριστικά δε, η Γιάννα Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη, για να προστατεύσει το poulain της, προσπάθησε με τη σειρά της να αποπροσανατολίσει τη συζήτηση και έγραψε:
«Με αφορμή το θόρυβο που δημιουργήθηκε για την ανάρτηση της Επιτροπής “Ελλάδα 2021” σχετικά με τα σχόλια του Ι. Καποδίστρια για το Σύνταγμα της Τροιζήνας, διευκρινίζουμε τα εξής: Για την Επανάσταση του 1821 έχουν γράψει πολλοί και έχουν αποδοθεί οι τιμές στους μεγάλους ηγήτορες εκείνης της εθνεγερτήριας περιόδου. Προφανώς, κάποιες από τις αποφάσεις όλων αυτών, ηχούν παράξενα μέσα στο ασφαλές σημερινό περιβάλλον».
Λες και ο σάλος δημιουργήθηκε από τις απόψεις του Καποδίστρια για τα Συντάγματα και την εφαρμογή τους, τον οποίο Καποδίστρια δήθεν σπεύδει «να προστατεύσει» η Γιάννα, με «επιχειρήματα» που ουσιαστικά επικυρώνουν τις αθλιότητες του Χατζή. Και όχι για τον χαρακτηρισμό του Καποδίστρια ως δικτάτορα. Όμως, με τέτοια τερτίπια δεν ανασταίνεται μια «Επιτροπή» που γεννήθηκε θνησιγενής και εθνομηδενιστική. Διότι οι Έλληνες τους έχουν πάρει χαμπάρι. Όσοι από αυτή την Επιτροπή έχουν τοποθετηθεί εκεί απλώς για να της προσδώσουν κάποια επίφαση αμεροληψίας,και δεν θέλουν να στιγματιστούν, είναι καιρός να πάρουν γρήγορα θέση, εγκαταλείποντάς την.
Υ.Γ.  Ο κύριος Χατζής, μαζί με τον Στάθη Καλύβα και ορισμένους άλλους, είναι ένας από τους εκφραστές της νέας φουρνιάς του νεο-φιλελευθέρου εθνομηδενισμού (χαρακτηρίζει μάλιστα την Επανάσταση του ’21 όχι εθνικοαπελευθερωτική αλλά «φιλελεύθερη»!). Η δε πρόσφατη υπερπροβολή τους, με αποκορύφωμα την ένταξή τους και στην «Επιτροπή για τον εορτασμό του ’21», δεν οφείλεται απλώς στη συμπόρευσή τους με την κυβέρνηση, αλλά εντάσσεται σε μία ευρύτερη προσπάθεια κάποιων κύκλων να ανταγωνιστούν, και εν μέρει να υποκαταστήσουν, τον μέχρι σήμερα ηγεμονικό αριστερόστροφο εθνομηδενισμό των Λιάκου, Κουλούρη, Ρεπούση κ.ά.  Το απορίας άξιο σχετικά με τον  κύριο Χατζή είναι πως, παρότι δεν διαθέτει κάποιο ανάλογο επιστημονικό έργο, έχει επάξια κερδίσει τη συμμετοχή του στην «Επιτροπή για το 1821», δίπλα στον Νίκο Μουζέλη, τον Marc Mazauer, ή τον Στάθη Καλύβα, μια και καταβάλλει άοκνες προσπάθειες για να διαστρεβλώσει σε εθνομηδενιστική κατεύθυνση την ελληνική Ιστορία – minor αλλά ταχύς.

Σχόλια

  1. Γενικά, είναι αναφαίρετο δικαίωμα κάθε τυχάρπαστου, κομπλεξικού ή αποτυχημένου (που δεν τον ξέρει ούτε ο θυρωρός καμιάς πολυκατοικίας ή πανεπιστημιακού μεγάρου στο εξωτερικό) να λέει και να γράφει ό,τι σαχλαμάρες ή βλακείες θέλει. Ακόμη και να ψευδολογεί συστηματικά και προκλητικά ως γκαιμπελίσκος της παπαριάς.

    Το πρόβλημα όμως ανακύπτει όταν ένα τέτοιο φερέφωνο είναι κρατικοδίαιτο, σε ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΕΙ, δηλαδή όταν χρηματοδοτείται από λεφτά των φορολογουμένων... Διότι:

    (α) Ουδείς φορολογούμενος που στέκει στα συγκαλά του θα αποδέχοταν να χρηματοδοτεί (φορολογικώς) σαχλαμάρες, ψευδολογίες και παπαρολογίες του οποιουδήποτε ηλιθίου ή γκαιμπελίσκου.

    (β) Ουδείς φορολογούμενος πολίτης θα αποδέχοταν να χρησιμοποιούνται οι φόροι του για να μισθοδοτείται οποιοσδήποτε προπαγανδιστάκος που με τα μαθητικά του δημοσιεύματα-ψευδολογήματα απαξιώνει ή και γελοιοποιεί το ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΕΙ στο οποίο κατά περίεργη συγκυρία "κατάφερε" να ενταχθεί, ειδικά μάλιστα όταν αυτό το Πανεπιστήμιο φέρει το εθνικά και ιστορικά βαρυσήμαντο όνομα "ΕΘΝΙΚΟ και ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ Πανεπιστήμιο Αθηνών".

    Συνεπώς προτείνεται: Να ψηφισθεί νόμος, το ταχύτερο δυνατόν, σύμφωνα με τον οποίο όταν κάποιος επίδοξος μικρογκαιμπελίσκος "καθηγητής" ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΕΙ συλλαμβάνεται ΨΕΥΔΟΜΕΝΟΣ κατά ΣΥΡΡΟΗ και κατ' ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ, προσβάλλοντας βάναυσα το κύρος και την φήμη του ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΑΕΙ, τότε να παραπέμπεται σε ειδικό Ακαδημαϊκό Συμβούλιο του ΑΕΙ, το οποίο θα έχει το δικαίωμα να τον ΑΠΟΤΑΞΕΙ από το Πανεπιστήμιο, δηλαδή να το απολύσει απο το Δημόσιο αμέσως και με συνοπτικές διαδικασίες. Μόνο έτσι τα ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΕΙ θα καταδείξουν και αποδείξουν ότι προασπίζουν το κύρος τους και σέβονται το χρήμα των φορολογουμένων. Μόνον έτσι κάποια ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΕΙ της Ελλάδος θα αποφύγουν τον κίνδυνο να καταστούν περιγέλαστα στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μόνον έτσι οι φοιτητές και οι απόφοιτοι αυτών των ΑΕΙ θα προστατέψουν το όποιο εναπομένον διεθνές κύρος των πτυχίων τους...

    Ειδ' άλλως ας καταργηθούν τότε τα ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΕΙ, εάν δηλαδή συνεχίσουν να παράγουν και να περιθάλπουν μισθοδοτικώς και σκανδαλωδώς (υπό την σκέπη του Δημοσίου Ταμείου) τέτοια καραγκιοζιλίκια. Αιδώς Αργείοι!

    J.L.
    balkan.expo@gmail.com

    Υ.Γ. Άλλο η ακαδημαϊκή ελευθερία και η απόλυτη ελευθερία λόγου στα ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΕΙ και άλλο, τελείως άλλο, θέμα είναι η "ελευθερία"(ασυδοσία) ακαδημαϊκής ασέλγειας και γελοιοποίησης ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΕΙ. Στο εξωτερικό, είναι άλλο η ακαδημαϊκή μονιμότητα (academic tenure) και άλλο η αποδεδειγμένη εκτροπή από την ακαδημαϊκή ακεραιότητα (academic integrity). Μονιμότητα και τέτοια (γκαιμπελική) εκτροπή, και μάλιστα κατά ΣΥΡΡΟΗ και ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ, δεν είναι αποδεκτό να συνυπάρχουν σε ΟΛΑ τα κορυφαία Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Άντε και στα δικά μας.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν φταίει αυτός που τα έγραψε, όπως ορθά αναφέρεις και εσύ ανώνυμε, αυτός που τα δημοσιεύει έχει την απόλυτη ευθύνη για αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κωνσταντίνος10 Ιουν 2020, 12:32:00 μ.μ.

    Τελικά, αυτός ο Χατζής φαίνεται να έχει χοντρό πρόβλημα. Σκοπός του είναι μάλλον η πρόκληση, όπως συμβαίνει με όλα τα κομπλεξικά ανθρωπάκια.

    «Έπαιρνε μισθό ο Καποδίστριας ; […] έπαιρνε μισθό και αρκετά υψηλό.” (Αριστείδης Χατζής, μέλος Επιτροπής “Greece 2021”)

    Κι όμως εξακολουθούν να τον έχουν στην επιτροπή, την οποία οι ελληνοπρεπείς (sic), που την συγκρότησαν, προτίμησαν να βαφτίσουν “Greece 2021” και όχι “Hellas 2021”, όπως είναι και το επίσημο και ορθό όνομα τής χώρας μας.

    Γίνεται κάποια προσπάθεια από την κ. Νεγρεπόντη-Δελιβάνη να συγκροτηθεί άλλη επιτροπή, που να την απαρτίζουν άνθρωποι σοβαροί, απαλλαγμένοι από ιδεοληψίες και συμπλέγματα κατωτερότητος τύπου Χατζή και όχι μόνο.

    ΤΙΜΗ ΣΤΟ ’21 ___ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΑ 200 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ 1821

    Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΦΙΧΤΑΓΚΑΛΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ “ΤΙΜΗ ΣΤΟ 21”

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός του αναγνώστη (ενημερωμένου η μη) είναι το καύσιμο για το ιστολόγιο αυτό, έτσι σας προτρέπουμε να μας πείτε την γνώμη σας. Τα σχόλια οφείλουν να είναι κόσμια, εντός θέματος και γραμμένα με Ελληνικούς χαρακτήρες (όχι greeklish και κεφαλαία).

Καλό είναι όποιος θέλει να διατηρεί την ανωνυμία του να χρησιμοποιεί ένα ψευδώνυμο έτσι ώστε σε περίπτωση διαλόγου, να γίνεται αντιληπτό ποιος είπε τι. Κάθε σχόλιο το οποίο είναι υβριστικό η εμπαθές, θα διαγράφεται αυτομάτως.

"Encompass worlds but do not try to encompass me..."

Walt Whitmann

Όλα τα θέματα του ιστολογίου

Εμφάνιση περισσότερων