Η ιστορία του πασίγνωστου παιχνιδιού Τέτρις

Η ονομασία του παιχνιδιού Τέτρις προέρχεται από το Ελληνικό πρόθεμα τέτρα (αυτό γιατί όλα τα εμπλεκόμενα σχήματα αποτελούνται από τέσσερα ίδια τετράγωνα δομημένα με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους) και την Αγγλική λέξη "τέννις".
Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι πάρα πολύ απλός. Από το ανώτερο τμήμα της οθόνης εμφανίζονται κάποια σχήματα, τα οποία ο παίκτης μπορεί να τοποθετήσει όπως επιθυμεί στο κάτω μέρος. Πρέπει να δημιουργήσεις ευθείες συνδυάζοντας τα σχήματα, οι οποίες διαγράφονται και έτσι απελευθερώνεται χώρος στην οθόνη. Χάνεις όταν τα σχήματα στοιβάζονται και φτάνουν στην κορυφή της οθόνης.  Απλό στη σύλληψη, ακόμη πιο απλό κατά το παίξιμο και δεν είχε κρυφά «τρικ». Κέρδισε γρήγορα την προτίμηση του κόσμου.  Η ιστορία του Tetris παρουσιάζει ενδιαφέρον και μόνο αν λάβει κανείς υπόψη του πως είναι το πρώτο (ίσως και το μόνο) παιχνίδι-συνεισφορά της Ανατολικής Ευρώπης που έφτασε στο ευρύ κοινό.


Ολα αρχίζουν κάπου στις αρχές του 1985, στο Κέντρο Υπολογιστών της Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών, όπου οι Αλεξέι Παζίτνοφ, Νμτίρι Παβλόφσκι και ο 16χρονος Βαντίμ Γκεράσοφ. Οπως λέει ο τελευταίος στην ηλεκτρονική του σελίδα (http://vadim.www.media.mit.edu/Tetris.htm) «θέλαμε να φτιάξουμε μερικά εθιστικά παιχνίδια για το PC και να τα βάλουμε όλα μαζί σε ένα σύστημα που ονομάζαμε υπολογιστής-παιδότοπος». Λίγους μήνες μετά ο Παζίτνοφ μίλησε για μια ιδέα που είχε, η οποία έμελλε να πάρει σάρκα και οστά (ηλεκτρόνια, για την ακρίβεια) ως Tetris. «Ο Παζίτνοφ προσπάθησε να πουλήσει το παιχνίδι χωρίς επιτυχία. Δώσαμε μερικά αντίγραφα δωρεάν σε φίλους μας», σημειώνει ο Γκεράσοφ. Η επιτυχία του παιχνιδιού είχε ως αποτέλεσμα να ανταπτυχθούν έριδες μεταξύ των μελών της ομάδας, που τελικά διαλύθηκε. Ενα από τα προβλήματα που προέκυψε είχε να κάνει με το ποιος ήταν ο ιδιοκτήτης του Tetris, που θα διαπραγματευόταν κάποιου είδους εμπορική συμφωνία με εταιρείες της Δύσης που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον. «Στη Σοβιετική Ενωση η ιδέα τής πνευματικής ιδιοκτησίας ήταν ακαθόριστη. Το Κέντρο Υπολογιστών κατείχε όλα όσα φτιάχναμε» παρατηρεί ο Γκεράσοφ.

Σήμερα ο Γκεράσοφ ζει στην Αυστραλία, ενώ μετά την κατάρρευση της Σοβ. Ενωσης ο Παζίτνοφ και ο Παβλόφσκι μετανάστευσαν για τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, αντίστοιχα. Σε όλα αυτά τα χρόνια η επιτυχία του Tetris είναι μοναδική. Ακόμη και σήμερα χαρακτηρίζεται ως το πιο «εθιστικό παιχνίδι στην ιστορία των υπολογιστών», ενώ οι παραλλαγές που έχουν κυκλοφορήσει είναι πρακτικά άπειρες. Από την κλασική έκδοση ώς το τρισδιάστατο περιβάλλον ή την προσθήκη καμπύλων και άλλων σχημάτων, το Tetris εξακολουθεί ακόμη και σήμερα να καθηλώνει πάρα πολύ κόσμο μπροστά στην οθόνη του.



Πηγές
 
http://www.tsimpountiii.gr


http://eleutherofrosyni.blogspot.com 

http://archive.enet.gr

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

Ο σχολιασμός του αναγνώστη (ενημερωμένου η μη) είναι το καύσιμο για το ιστολόγιο αυτό, έτσι σας προτρέπουμε να μας πείτε την γνώμη σας. Τα σχόλια οφείλουν να είναι κόσμια, εντός θέματος και γραμμένα με Ελληνικούς χαρακτήρες (όχι greeklish και κεφαλαία).

Καλό είναι όποιος θέλει να διατηρεί την ανωνυμία του να χρησιμοποιεί ένα ψευδώνυμο έτσι ώστε σε περίπτωση διαλόγου, να γίνεται αντιληπτό ποιος είπε τι. Κάθε σχόλιο το οποίο είναι υβριστικό η εμπαθές, θα διαγράφεται αυτομάτως.

"Encompass worlds but do not try to encompass me..."

Walt Whitmann

Όλα τα θέματα του ιστολογίου

Εμφάνιση περισσότερων